Saturday, May 21, 2011

Pizzaiola yummy!

Bismillaahi walhamdulillaah.
Hari ini, aku ke hospital untuk check kondisi isteri. Tapi, lupa Jumaat mana kerja di sini. Lalu kami pulang hampa. Tiba je di rumah, Nazri call. Cakap nak jumpe. Aku pon tanya bivhi no 1. Dia kata ok. Nazri akan datang bersama isteri dan anak mereka, 'Umar aka si Montel! Akhirnya ketemu juga aku dengan 'Umar.

Setelah tersesat lebih kurang 20 minit, akhirnya Nazri sampai lebih kurang jam 1744. Dah nak dekat maghrib tu. Bila dia sampai, terus ajak duduk di ruang tamu. Wanita-wanita duduk di bawah. Kami bercerita sambil aku kejutkan Ruben. Azan je, kami ke jami'(masjid) yg terdekat.

Balik je dari masjid, kami terus naik kereta Nazri. Muat pulak 6 orang yang hampir mantap semua sizenya. Alhamdulillaah, isteriku yang ingin makan pizza, dapat pizza di Pizzaiola. Kami order 3 pizza, dan masing-masing air. Semua 6 orang, sikit lagi nak sampai YER10000. Hari tuh makan kat restoran Thai, YER9000 untuk 4 orang. Sungguh murah sekali pizza di sini. Dan sedap sekali. Puas hati dan insyaa Allaah datang lagi. Menghala balik tu, aku pegi lalu kedai 'Asian Food'. Kedai runcit asia. Katanya ada semua kat situ barang runcit asia. Kuey teow, gula melaka(nissang kata orang Terengganu) dan lain-lain. Tadi dah tutup kedainya. Lepas tu menghala pulang ke rumah, singgah "fee coffee". Beli dessert pulak. Then dalam pukul 2155, kami sampai rumah. Gate, seperti biasa dah tutupla. Aku call Uncle Muhammad dan dia turun tolong buka pintu pagar. Syukran 'ammu!

Masuk je bilik, kitorang bersedia untuk solat 'isya'. Alhamdulillah setelah selesai solat 'isya', elektrik ada semula. Kat sini memang macam ni la. Kejap ada letrik, kejap gelap. Inilah kehidupan di Yaman yang penuh sederhana.

Sekarang, masa pun dah lewat, jadi aku nak tidur dulu. Kepada sesiapa yang membaca, teruskan berdoa untuk kami. Selamat di sini, jauhkan kami dari gangguan-gangguan yang tidak perlu. Mudahkan perjalanan hidup kami semua. Semoga Allaah memelihara kalian semua dari kesusahan. Aamiin.

No comments: