Saturday, February 12, 2011

Subhaanallaah..

Ada orang kata, dia takut syaitan bertopengkan manusia.. Tapi kebanyakan mereka hanya berkata begitu, tapi hakikatnya mereka sendiri yang begitu.. Astaghfirullaah... Kasihan.. Aku? Aku hanya manusia yang sering cuba menjadi lebih baik.. Menjadi lebih baik itu bagaimana? Menjadi lebih baik ialah menjauhi perkara yang tidak elok. MENJAUHI maknanya, tidak mau dekat lagi.. Ada manusia yang mau dekat dengan kejahatan dengan menggunakan kejahatan, tapi menggunakan kebaikan kononnya... Semoga Allah menjauhi aku dari sifat syaitan ini. Aamiin..

Manusia ini berasal dari tanah. Pulangnya akan ke tanah. Ada yang rasa dia akan pulang ke mana entah, aku pun tak pasti.

Ada manusia yang hanya berlakon dalam hidup. Dalam hidup yang lakonan ini pun masih mahu berlakon. Melakukan perubahan bukan kerana Allaah.. tetapi kerana keinginan dunia semata.. Jika kerana Allah, manusia akan menjadi lebih positif, lebih realistik, lebih tenang.. Kerana dia tahu Allah sentiasa bersamanya.. maka dia akan menjadi lebih baik.. Akhlaqnya, percakapannya, amalannya, pemikirannya... Tetapi malang bagi manusia yang hanya ada dendam di dalam hati, kepentingan dunia menjadi inspirasi. Subhaanallaah..

Yaa Allaah, kau ampuni dosa2 setiap mukmin... yang telah mati dan yang masih berjuang di dunia milikMu ini... Aamiin...

No comments: