Saturday, May 14, 2011

Minggu yang baik, Alhamdulillaah.

Dah berapa hari dok tahu dok berblog. Ada sedikit "busy" dan juga kerana internet yang mempunyai masalah seperti sediakala. Sorry Zul. Lama dok nampok mung kat email chat. Harap mu ok. Aamiin...

Sepanjang tempoh tidak berblog, aku banyak habiskan masa menghafal(bukan riak, bagitau je). Dan juga keluar cari barang2 untuk dikirim ke Malaysia sebab Anis nak balik Thailand melalui KLIA. Ablong dan Nasrul(sepupuku) kirim madu Yaman. Aku dah beli dan dah packing. Aku jugak beli serban untuk walid, kain untuk Babah dan Along(sepupu).

4 hari lalu, sepasang warga Singapura datang ke sini. Uncle Muhammad dan isteri beliau. Uncle tinggal di Singapura dan Melbourne, Australia. Menjalankan perniagaan di Singapura, membesarkan anak di Aussie. Alhamdulillaah, uncle dan keluarga adalah semanhaj dengan aku. Jadi senang berborak dan berfikir bersamanya.

Opss.. akhir bulan ni, Umm Dunya juga akan datang ke sini, dari Dubai. Aku dah bagitau mudeer dan dia kata ok. Semua berjalan dengan lancar. Alhamdulillaah.

Satu lagi hal yang "best" ialah, isteri sudah berbadan dua. Alhamdulillah. Dah pergi "scan" 3 hari lepas, dah 6 minggu kata doktor. Semoga Allaah menganugerahkanku zuriat yang sihat, wasiim@jamiilah serta tinggi imannya. Dan juga aku berdoa semoga dia mampu menjadi pejuang dan pembela islam suatu hari nanti. Aamiin..

Aku sebenarnya tengah migrain sekarang ni, jadi nanti aku taip lagi bila dah ok. Sekian dulu untuk kali ini. Akbar Azmi melaporkan dari Sana'a, Yaman.

No comments: