Wednesday, May 25, 2011

Gunshots.. tat tat taaatt...

Bismillaahi walhamdulillaah.

Memang betul! Bunyi tembakan sejak semalam lagi. Tapi awalnya aku ingat dorang 'training'. Baru pagi tadi aku diberitahu mudeer bahawa itu adalah pergaduhan antara pihak kerajaan dan kabilah paling besar di Yaman ni. Maasyaa Allaah, terasa nak hantar isteri pulang je la di otakku. Apapun, kita tunggu dan lihat. Semoga Allaah memelihara kami semua di sini.

Petang tadi, kelas dengan Ustaz Ali selepas semalam ustaz tak datang sebab hujan lebat. Paling lebat di sini semenjak ketibaan aku. Siap dengan guruh lagi. Alhamdulillaah 'ala kulli haal, cuaca jadi lebih best.

Letrik hari ni masih sama macam semalam. Manjang takder je. Tapi kami semua harungi kehidupan seperti biasa. Alhamdulillaah dapat makan, dapat tidur dengan aman. Bunyi tembakan hari ini masih kedengaran. Semalam 5 orang dah 'goal'. Jadi hari ni kami hanya duduk dalam rumah. Mudeer dah nasihat jangan keluar. Takut tiba-tiba ada peluru sesat karang, sia-sia ajer. Ruben pun dah cuak takut mak dia panggil balik dan belajar kat MEDIU(universiti Wahabi bak kata Zamihan al-Bahluuli). Tapi apapun, kukan tetap di sini. Insyaa Allaah selama dan sedaya termampu.

Doakan aku, jazaakumullaahu khairan.

No comments: