Thursday, March 31, 2011

Hari-hari di Aden


Bismillaahi walhamdulillaah...

Hari seterusnya di Aden takde apa yang menarik sangat. Cuma menunggu khabar jika ada berita perjalanan ke Sana'a. Namun masih belum ada berita. Masa banyak dihabiskan berehat di bilik dan meninjau kawasan sekitar. Semua penumpang Yemenia saling berkenalan dan berborak.

Bersama kami sentiasa adalah wanita Djibouti bernama Zam Zam. Sungguh banyak menolong kami ketika di imigresen dan juga waktu-waktu terdesak. Alhamdulillaah.

Sehingga petang barulah ada berita dari Yemenia bahawa kami akan berangkat pagi esoknya jam 9, insyaa Allaah. Jadi, kena bangun awal, sarapan pada jam 6pagi kata "front desk". Maka kami tidur awal malam itu dan bangun dalam keadaan yang tidak kelam kabut.

Selepas sarapan, lebih kurang jam 730am, kami bergerak ke lapangan terbang untuk "check in". Di airport, keadaan sekali lagi huru hara apabila penumpang2 ke Hudaidah(sebuah daerah di Yemen) disarankan menaiki bas kerana pesawat akan membawa kami terus ke Sana'a. Setelah beratur lebih sejam, kami menaiki pesawat. Teringat peristiwa Ruben ditegur oleh seorang wanita Sudan barangkali, atau Mauritania? hahaha.. wallaahu a'lam. Ruben ditegur dalam bahasa mereka. Ruben kata, " i dun understand"... apa yang dia nak pun taktau la..

Dan pada jam kurang lebih 1130am, kami terbang ke Sana'a...

No comments: